LeasePlan

De wereld van de mobiliteit staat niet stil. En LeasePlan ook niet. Als wereldleider in vlootbeheer en mobiliteitsdiensten beheert het een wereldwijde vloot van ruim 1,7 miljoen voertuigen in meer dan 30 landen. Mensen verruilen hun eigen wagen steeds vaker voor een car-as-a-service. Te midden van al deze veranderingen werpt LeasePlan zich op als de gids die via de campagne What's Next laat zien dat 'Any car, Anytime, Anywhere' de service van de toekomst is. LeasePlan heeft in het licht van deze campagne ook een aantal innovatieve What's Next-producten en -diensten gelanceerd die bedoeld zijn voor de leasesegmenten van kmo's, bedrijven en particulieren.

 

CEO Tex Gunning: “We maken momenteel een ongeziene verschuiving mee. Mensen bezitten steeds minder vaak een eigen wagen en zien een auto meer en meer als een dienst waarvan ze gebruik kunnen maken. Tegelijkertijd ondergaat ook de automobieltechnologie een metamorfose, waarbij de interne verbrandingsmotor plaats moet maken voor hybride, volledig elektrische en zelfrijdende voertuigen. In deze snel veranderende wereld wil LeasePlan een bedrijf zijn dat weet welke richting de evolutie uitgaat en dat synoniem is met What's Next. Het doet me daarom enorm veel plezier dat ik samen met Richard Hammond de aftrap mag geven van onze wereldwijde campagne What's Next, waarmee we willen laten zien dat we de vinger aan de pols houden en dat we onze klanten op een kostenefficiënte, zorgeloze en duurzame manier het laatste nieuwe willen bieden. Ons uiteindelijke doel bestaat erin een 100% flexibele 'Any car, Anytime, Anywhere'-service te leveren. Voor ons is dat de toekomst van mobiliteit.”

 

De campagne en het merk What's Next worden vandaag in 32 landen tegelijk gelanceerd. Er is de afgelopen maanden hard gewerkt aan de campagne, die een belangrijk onderdeel vormt van de nieuwe strategie van LeasePlan om duurzame groei-opportuniteiten aan te boren in de dynamische sector van de mobiliteit. Tex Gunning: “LeasePlan levert al meer dan 50 jaar cars-as-a-service aan bedrijven. Dat maakt dat we uitstekend geplaatst zijn om het voortouw te nemen naar een 'Any car, Anytime, Anywhere'-mobiliteit.”

 

LeasePlan breidt aanbod voor kmo’s uit en spoort emissievrije vloot aan

LeasePlan heeft in het licht van deze campagne ook een aantal innovatieve What's Next-producten en -diensten gelanceerd die bedoeld zijn voor de leasesegmenten van kmo's, bedrijven en particulieren. Een van die initiatieven is 'LeasePlan Click & Drive' voor kmo's. Kleine en middelgrote ondernemingen (kmo's) zijn een van de snelst groeiende markten voor LeasePlan: tijdens de eerste zes maanden van 2017 steeg de verkoop in dit segment met meer dan 10%. Kmo's kunnen het zich niet veroorloven om tijd te verliezen: we moeten meteen reageren en op zeer korte termijn voertuigen ter beschikking kunnen stellen. LeasePlan Click & Drive biedt speciale deals op populaire en gereserveerde auto's die voorradig zijn in een online showroom en die snel geleverd kunnen worden. Voor grote ondernemingen en internationale klanten ontwikkelde LeasePlan de Corporate Net Zero scan. Dat is een tool waarmee zij een betrouwbaar overzicht krijgen van de koolstofdioxideprestaties van hun vloot. Op die manier kunnen ze nagaan of de wagens veel of weinig uitstoten in vergelijking met bepaalde benchmarks. Op basis van die scores geeft LeasePlan advies op maat. Daarnaast start LeasePlan binnenkort met de implementatie van een end-to-end EV-oplossing in heel Europa om klanten te helpen over te stappen naar elektrische wagens. Via één contactpunt zullen klanten een full-service pakket aangeboden krijgen, waaronder elektrische wagens die beantwoorden aan de specifieke behoeften van bestuurders, een laadkaart die over het hele land geldig is, een lader voor thuis en laadfaciliteiten op het werk. Zo hebben bedrijven en gebruikers geen rompslomp wanneer ze willen overstappen naar elektrische wagens. Alles wordt geregeld door LeasePlan. Deze propositie is het logische vervolg op de aankondiging dat LeasePlan een stichtende partner is geworden van EV100, een initiatief waarbij meerdere grote spelers de handen in elkaar slaan om tegen 2030 alle wagenparken volledig elektrisch te maken.

Voorts hebben LeasePlan en Uber onlangs aangekondigd dat ze in Amsterdam samen een pilootproject opstarten met elektrische wagens die geleverd worden door LeasePlan. Uber heeft de eerste 30 elektrische Nissan Leafs begin oktober in gebruik genomen. Bedoeling is dat tegen het einde van 2018 meer dan 200 deelauto's rondrijden in de Nederlandse hoofdstad.

 

LeasePlan breidt private leaseformule uit met 5 nieuwe wagens

In 2015 lanceerde LeasePlan haar private leasing aanbod: leasing voor particulieren. Johan Portier, Managing Director van LeasePlan België en Luxemburg: “De leasingmarkt voor particulieren zit in de lift. We zagen het aantal particuliere leasingwagens sinds 2015 elk jaar stijgen En dat is niet verrassend. Mensen kiezen meer en meer voor autogebruik in plaats van voor autobezit.”

Twee jaar geleden was het private lease aanbod van de leasemaatschappij enkel geldig in Media Markt-winkels. De duurtijd van de actie was beperkt tot twee weken en het ging maar om één model. Vandaag pakt LeasePlan op zijn website uit met een breder aanbod van modellen om voor een langere periode te leasen. “Met het nieuwe platform hebben we permanent een aanbod van wagens. Mensen kunnen dus eender wanneer registeren en leasen tot 60 maanden”, aldus Johan Portier.

 

In België is LeasePlan een van de grotere spelers met 225 werknemers en een wagenpark van meer dan 50.000 voertuigen. 

Archief