Fleetnews

In de loop van de komende vijf jaar zal de auto-industrie ingrijpender veranderen dan de laatste decennia. LeasePlan is vastberaden om volop in te spelen op deze trend. Dit is meteen de reden voor onze nieuwe strategie, One LeasePlan. 

“Met One LeasePlan bundelen we meer dan 50 jaar ervaring in meer dan 30 landen  om ons volop te wapenen voor de toekomst door op grote schaal de ‘best practices’ van de gehele groep te integreren”, zegt Johan Portier, Managing Director van LeasePlan België. “Als land heb je nu eenmaal niet die slagkracht, die schaal, die je nodig hebt om wereldwijde tendensen en nieuwe marktspelers het hoofd te bieden en op die manier relevant te blijven voor je lokale markt. Dit hebben we heel duidelijk begrepen”.

Met deze strategie heeft LeasePlan maar één doel voor ogen: de operationele efficiëntie verbeteren om nog meer meerwaarde te creëren voor onze huidige en toekomstige klanten. Dat is toch wel het minste wat u mag verwachtenvan de pionier in de Belgische leasingmarkt, die over een vloot van meer dan 50.000 voertuigen beschikt. En van een wereldspeler die zowat 1,7 miljoen voertuigen in portefeuille heeft. 

Het eerste concrete resultaat van deze strategie is de onlangs afgesloten overeenkomst met Uber, die op het gehele Europese continent van toepassing is. Ondernemers die slechts met een beperkt startkapitaal kunnen beginnen, krijgen op die manier de mogelijkheid om Uber partner te worden. Uber en LeasePlan werken nu reeds samen in Frankrijk, Nederland en Portugal. In die landen beschikken honderden chauffeurs al over een door LeasePlan geleased voertuig. De samenwerking is ook al van start gegaan in België en de eerste wagens worden de komende weken afgeleverd.

 

Archief